BDAR
Privatumo politika

Laboratorijos naujienos

Pristatytos EDUTECH STEAM laboratorijos mokslinių tyrimų įžvalgos ir edukacinės praktikos patirtis

        2025 m. lapkričio 25 d., Šilutėje, respublikinėje mokslinėje-praktinėje ikimokyklinio ugdymo konferencijoje „IKIMOKYKLINIO UGDYMO KOKYBĖ: ŠIANDIENOS IŠŠŪKIAI IR ATEITIES AKTUALIJOS“ pristatytos EDUTECH STEAM laboratorijos edukacinės bei kultūros paso veiklos (laborantė Vita Šerpytytė), pasidalinta mokslinėmis įžvalgomis ikimokyklinio ugdymo kokybės ateities užtikrinimui.

Konferencijoje skaityti plenariniai pranešimai:

Edukacinės inovacijos ir tarpdisciplininis požiūris ikimokykliniame ugdyme: iššūkiai ir galimybės ugdymo kokybei (doc. dr. Gražina Šmitienė)

Projektais grįstas mokymas(is) priešmokykliniame ugdyme (prof. dr. Julija Melnikova)

        2025 m. lapkričio 27 d. Klaipėdos universiteto metodinėje STEAM atviros prieigos centro mokslinėje-praktinėje konferencijoje ,,Ateities ugdymas: STEAM metodai klasėje“ plenarinio pranešimo metu doc. dr. Gražina Šmitienė ir dr. Rasa Kulevičienė, remdamosi atliktais kokybiniais tyrimais, pristatė pedagogines strategijas ir ugdymo(si) praktikas, padedančias kryptingai plėtoti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir gebėjimą spręsti realias, kompleksiškas problemas, vykstančias mokyklos transformacijos dirbtinio intelekto (DI) amžiuje. Pristatymo metu akcentuota STEAM ugdymo(si) modelių kaita, kurioje prioritetas skiriamas tyrimais ir projektais grįstam mokymuisi bei inžinerinio mąstymo principų įgyvendinimui. Pranešime taip pat aptarti konkretūs pavyzdžiai, kaip šie principai gali būti integruojami į šiuolaikinį ugdymą mokykloje. Šioje konferencijoje laborantė Vita Šerpytytė pristatė tarpdiscipliniškumu grįstą kultūros paso edukaciją - EDUTECH STEAM laboratorijos pavyzdžius.

Įvyko pirmoji Kultūros paso edukacija „Istorijų laboratorija: kuriu, vaidinu, valdau!“

2025 m. spalio 24 d. Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto EDUTECH STEAM laboratorijoje skambant Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikai įvyko pirmoji Pedagogikos katedros ir Mokymosi visą gyvenimą centro organizuojama Kultūros paso edukacija „Istorijų laboratorija: kuriu, vaidinu, valdau!“.

Edukacijoje dalyvavo dvidešimt 4 klasės mokinių su klasės mokytojomis iš Klaipėdos „Gilijos“ pradinės mokyklos. Mokiniai kūrė savo piešinius ir istorijas remdamiesi Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslų motyvais, vaidybos elementais atskleidė kūrinių nuotaikas bei valdė ir programavo Photon robotukus. Džiaugiamės mokinių kūrybiškumu ir smalsumu bei tikime, jog tokios patirtys įkvepia tyrinėti toliau, kurti ir mokytis su džiaugsmu.

EDUTECH STEAM laboratorijos dėmesio centre – DI taikymas švietime

Minint Klaipėdos universiteto (KU) EDUTECH STEAM laboratorijos dvejų metų veiklos sukaktį, 2025 m. spalio 13 d. įvyko renginys „DI grįstos edukacinės technologijos švietimo ir ugdymo kokybės tobulinimui“.

Pirmojoje renginio dalyje KU atstovai susitiko su LearnLab generaliniu direktoriumi Yngve Lindvig (Norvegija). Svečias pristatė sparčiai tobulėjančią „LearnLab“ platformą bei supažindino su jos panaudojimo galimybėmis užtikrinant kokybišką mokymą universitetuose, taikant DI sprendimus socialinių mokslų ir sveikatos priežiūros tyrimuose bei skatinant mokymąsi visą gyvenimą bendruomenėje. Susitikimo metu taip pat diskutuota apie DI vaidmenį universitete, į besimokančiųjų poreikius orientuotų studijų vykdymą bei mokymosi visą gyvenimą galimybių Klaipėdos regiono gyventojams plėtrą.

Vėliau vykusi apskritojo stalo diskusija subūrė socialinius partnerius ir Klaipėdos miesto švietimo bendruomenę. Jos metu EDUTECH STEAM laboratorijos mokslininkės doc. dr. Gražina Šmitienė ir prof. dr. Julija Melnikova pristatė naujausius Pedagogikos katedros tyrimus DI ir ugdymo kokybės kontekste. Mokslininkės kvietė Klaipėdos miesto švietimo bendruomenės atstovus diskutuoti apie DI vaidmenį gerinant ugdymo kokybę mokyklose, taikant DI grįstą formuojamąjį vertinimą bei organizuojant projektais grįstą mokymąsi.

LearnLab generalinis direktorius Yngve Lindvig diskusijos dalyviams pristatė įžvalgas apie skaitmeninę pedagogiką, o su „LearnLab“ mokymo(si) platformos galimybėmis Lietuvos mokykloms supažindino LearnLab atstovės Norvegijoje Kristine Østbye ir Kristina Rummelhoff.

 


Tyrimas „Formuojamasis vertinimas mokykloje naudojant dirbtinį intelektą“ Nr. P-EDU-23-25  yra bendrai finansuojamas Europos Sąjungos (projektas „Edukacinių tyrimų proveržis“, Nr. 10-044-P-0001) pagal 2025.04.17 susitarimą, sudarytą su Lietuvos mokslo taryba (LMT).

Projektas „El. mokymosi platformos projektais grįstam mokymui(si): pedagoginio modelio sukūrimas pradiniam ugdymui“ (ProMo). Projekto Nr. Nr. S-ITP-24-3. Finansuojamas iš valstybės biudžeto lėšų ir vykdomas pagal Tarybos administruojamą paskirtinę programą „Informacinės technologijos mokslo ir žinių visuomenės plėtrai“ . Vykdančioji institucija: Klaipėdos universitetas.

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

no-show

Pristatytas tarptautinis eTwinning STEAM projektas „Laiko kelionė“

        Klaipėdos universiteto Vaikystės pedagogikos studijų programos 2 kurso studentai pristatė 2024–2025 s. m. pavasario semestre vykdytą tarptautinį eTwinning STEAM projektą „Laiko kelionė“.

        Šiame projekte studentai bei Klaipėdos miesto ugdymo įstaigų mokytojai ir mokiniai tyrinėjo laiko fenomeną, analizavo ir vertino išsikeltus probleminius klausimus, ieškojo kūrybinių sprendimų bei dalijosi įgytomis patirtimis su eTwinning bendruomene.

        eTwinning projekte dalyvavo per 90 dalyvių iš įvairių šalių aukštųjų mokyklų (Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos, Vilniaus kolegijos, Rygos technikos universiteto Liepojos akademijos (Latvija) ir kt.).   

        STEAM ugdymo projektu buvo siekiama ugdyti būsimų pradinių klasių mokytojų pažinimo ir bendradarbiavimo kompetencijas, kurios yra būtinos kuriant ir organizuojant integruotą STEAM edukacinę veiklą pradinių klasių mokiniams (projekto organizatorės – Raminta Birgelienė ir doc. dr. Gražina Šmitienė).

        Būsimieji mokytojai, planuodami ir organizuodami STEAM edukacines veiklas pradinių klasių mokiniams, taikė 5E mokymo(si) metodą bei vertinimo ir įsivertinimo metodus ir naudojo įvairius mokymosi išteklius, ugdymo technologijas bei skaitmenines priemones (pvz., eTwinning, StoryJumper, Wordwall, Genially ir kt.).

        Sėkmingam edukacinių veiklų įgyvendinimui buvo svarbus Klaipėdos miesto ugdymo įstaigų mokytojų ir mokinių dalyvavimas. Projekte dalyvavo Klaipėdos Vydūno gimnazija, Klaipėdos M. Mažvydo progimnazija, Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinė mokykla, Klaipėdos miesto moksleivių saviraiškos centras (iš viso 12 mokytojų ir 200 mokinių). 

        Dėkojame visiems projekto partneriams, aktyviai įsitraukusiems į projektines veiklas!

Nuoroda į eTwinning projektą: 

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/steam-time-travel

Pranešimą parengė doc. dr. Gražina Šmitienė

Projekto veiklų akimirkos mokyklose

Aptartos laboratorijos veiklos perspektyvos

        2025 m. liepos 1 d. susitikime su KU rektoriumi prof. dr. Artūru Razbadausku, prorektore doc. dr. Rasa Grigoliene, prorektore doc. dr. Laura Šaltyte-Vaisiauske buvo aptartos laboratorijos veiklos perspektyvos vykdant inovatyvų pedagogų rengimą, tęstinius mokslinius projektus bei plėtojant bendradarbiavimą su VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“, EdTech kūrėjais ir kitais socialiniais partneriais.

        EDUTECH STEAM laboratorijos veiklas ENoLL asociacijoje bei inovacijas plėtojant projektais grįstą STEAM ugdymą pristatė doc. dr. Gražina Šmitienė, bendradarbiavimo su Lietuvos mokyklomis bei edukacinių technologijų kūrėjais (LearnLab) patirtis ir galimybes pristatė dr. Eglė Pranckūnienė, LETA asociacijos prezidentė (Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija, LETA), prof.dr. Julija Melnikova. Pedagogikos katedros vedėja doc. dr. Aida Norvilienė pristatė, kaip Gyvojoje laboratorijoje kuriamos autentiškos, bendrakūros principais grįstos bei integruojančios kelis studijų dalykus būsimųjų mokytojų patirtys studijų procese.  Diskusijoje KU Mokymosi visą gyvenimą centro vedėja doc. dr. Ilona Zubrickienė pristatė LearnLab platformos suteikiamas  galimybes universiteto dėstytojams bei mokytojams tobulinti savo profesines kompetencijas, dalyvaujant praktiniuose mokymuose bei seminaruose, paremtuose inovatyvia edukacine praktika ir mokymo sprendimais.

Įvyko projekto „El. mokymosi platformos projektais grįstam mokymui(si): pedagoginio modelio sukūrimas pradiniam ugdymui“ (ProMo) tyrėjų mokslinė stažuotė 

        Įgyvendindamos projektą „El. mokymosi platformos projektais grįstam mokymui(si): pedagoginio modelio sukūrimas pradiniam ugdymui“ (ProMo), tyrėjos dr. Julija Melnikova ir dr. Gražina Šmitienė bei doktorantės Evelina Brazauskienė ir Kamilė Kesylė dalyvavo mokslinėje stažuotėje Osle (Norvegija), kurios metu plėtota tinklaveika projekto tematikoje su tyrėjais, atstovaujančiais tris Norvegijos universitetus bei vykdančiais mokslinius tyrimus skaitmeninės didaktikos ir elektroninių mokymosi platformų plėtojimo srityse (University of Oslo (Institute of Educational Research), University of South-Eastern Norway,  Oslo Metropolitan University), edukacinių technologijų kūrėjais (LearnLab organizacijos atstovais) ir Norvegijos švietimo ministerijos bei Sofienberg mokyklos atstovais el. mokymosi platformų plėtojimo ir jų naudojimo mokyklose klausimais. Diskusijų metu gauta informacija bei įžvalgos yra svarbios vykdant projekto „El. mokymosi platformos projektais grįstam mokymui(si): pedagoginio modelio sukūrimas pradiniam ugdymui“ (ProMo) veiklas. (Projekto Nr. S-ITP-24-3.

        Projekto vykdančioji institucija – Klaipėdos universitetas.

        Projektas finansuojamas iš valstybės biudžeto lėšų ir vykdomas pagal Lietuvos mokslo tarybos administruojamą paskirtinę programą „Informacinės technologijos mokslo ir žinių visuomenės plėtrai“).

 

Pranešimą parengė doc. dr. Gražina Šmitienė.

    

Įvyko įžanginė nuotolinė konferencija „Projektais grįstas mokymasis: didaktiniai iššūkiai ir skaitmeninės galimybės“

        2025 m. kovo 20 d. vyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros organizuota įžanginė nuotolinė konferencija „Projektais grįstas mokymasis: didaktiniai iššūkiai ir skaitmeninės galimybės“. Renginys buvo skirtas pristatyti ProMo projekto – „El. mokymosi platformos projektais grįstam mokymui(si): pedagoginio modelio sukūrimas pradiniam ugdymui“ – pirmojo etapo rezultatus ir aptarti projekto tęstines veiklas.

        Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 200 dalyvių, tarp kurių buvo edukologijos mokslininkai, mokytojai praktikai, pedagogų rengimo programų dėstytojai, studentai, EdTech kūrėjai ir švietimo politikos atstovai. Dalyviams buvo suteikta interaktyvi bendravimo erdvė, kur jie galėjo diskutuoti, užduoti klausimus, dalintis įžvalgomis bei teikti grįžtamąjį ryšį apie konferenciją ir jos temas. Renginį moderavo doc. dr. Gražina Šmitienė.

        Konferencijoje buvo pristatyti pirmojo ProMo projekto etapo rezultatai, kurie apėmė tris pagrindinius tyrimo aspektus:

  1. Projektais grįstas mokymasis (PBL) pradiniame ugdyme – aptarta metodikos svarba, privalumai ir iššūkiai, mokymo(si) proceso organizavimas bei jo poveikis mokinių pasiekimams.
  2. El. mokymosi platformų analizė – nagrinėtos skirtingos platformos, jų technologiniai ir pedagoginiai aspektai bei tinkamumas pradiniam ugdymui.
  3. Tikslinių grupių poreikiai ir iššūkiai – išanalizuoti mokytojų, mokinių ir kitų švietimo dalyvių lūkesčiai, susiję su PBL ir el. mokymosi platformų taikymu.

        Plačiau apie konferenciją: https://promo-projektas.lt/

        Konferencijos programa

 

EDUTECH STEAM laboratorija tapo ENoLL (The European Network of Living Labs) asociacijos nare

Klaipėdos universiteto Pedagogikos katedros EDUTECH STEAM laboratorija 2025 metais tapo ENoLL (The European Network of Living Labs) asociacijos nare.

Europos gyvųjų laboratorijų tinklas (ENoLL) yra tarptautinė ne pelno siekianti asociacija, kurios tikslas – skatinti ir stiprinti naudotojų valdomas inovacijų ekosistemas, tiksliau – gyvųjų laboratorijų koncepciją visame pasaulyje.

EDUTECH STEAM laboratorijoje siekiama suburti mokytojus, mokinius, tyrėjus ir technologijų kūrėjus, kad jie išbandytų ir tobulintų naujas edukacines priemones realiose klasėse:  projektais pagrįstam STEAM mokymuisi, skaitmeninėms priemonėms ir dirbtinio intelekto naudojimui edukacinėse technologijose.

https://enoll.org/

EDUTECH STEAM laboratorijos veiklų pristatymas

        2024 m. lapkričio 8 dieną Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedra surengė EDUTECH STEAM laboratorijos veiklų pristatymą Klaipėdos universiteto bendruomenei ir Klaipėdos miesto mokytojų bendruomenei.

         Pristatytos numatomos studijų ir edukacinės veiklos ir laboratorijos mokslo darbuotojų vykdomi edukacinių technologijų taikymo mokykloje bei STEAM ugdymo organizavimo tyrimai.

        Renginio dalyviai turėjo unikalią galimybę susipažinti su įvairiomis edukacinėmis technologijomis. Studentai pristatė studijų metu taikomas didaktines inovacijas, o socialiniai partneriai (Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras, Klaipėdos Vydūno gimnazija ir kt.) dalijosi bendradarbiavimo patirtimis.

         Daugiau informacijos apie laboratorijos veiklą galite rasti čia.

Pranešimą parengė doc. dr. Gražina Šmitienė. 

Atsakymai į tavo klausimus

Sveiki! Pasirinkite temą, kuri jus domina ir, galbūt, padėsime rasti atsakymą iš karto. Jei turite kitų klausimų, pasirinkite „Turiu kitą klausimą“ ir užpildykite klausimo formą.
Domina studijos Klaipėdos universitete
Reikalinga akademinė pažyma/diplomo kopija
Negaliu prisijungti prie VMA/AIS ar kitos KU sistemos

Jei turite klausimų, mūsų komanda pasiruošusi padėti!

Užklausa sėkmingai gauta