Pasirinkus Vaikystės pedagogikos studijų programą suteikiama galimybė atlikti praktiką tiek Lietuvos, tiek užsienio ugdymo įstaigose. Dalinamės pirmosios pakopos Vaikystės pedagogikos studijų programos 4 kurso studentės Gabijos Ažondenytės refleksija apie atliktas praktikas studijų metu.
Kaip pildėsi mano svajonė būti mokytoja praktikų metu
Dar prieš pasirinkdama Vaikystės pedagogikos studijų programą žinojau, kad praktika bus man svarbiausia ir įdomiausia studijų dalis. Taip ir buvo. Praktikos buvo tikrai labai daug ir jau pirmame semestre atliekant į praktiką sustiprėjo noras tapti mokytoja.
Labai stiprų prisiminimą paliko jau pati pirmoji praktika, kurios metu mes buvome tik stebėtojai. Dėstytojai mus lydėjo į įvairias Klaipėdoje esančias ugdymo įstaigas, leido mums susipažinti su jų vadovais, mokytojais, vaikais. Mane labai sužavėjo šių įstaigų skirtumai ir norėjosi pažinti dar daugiau. Vėliau sekė ir kitos praktikos, kurios buvo viena už kitą geresnės, sukeldavo daugybę teigiamų jausmų, tad teko šimtą kartų persigalvoti, kokioje įstaigoje ir su kurio amžiaus tarpsnio vaikais norėčiau dirbti, nes mane traukė viskas. Visos Lietuvoje atliktos praktikos buvo pačios šilčiausios, jaukiausios ir sukuriančios stiprų ryšį ne tik tarp manęs ir mokinių, bet ir tarp manęs ir mokytojų. Ne vienos praktikos pabaigoje stovėjau apsikabinusi į praktiką priėmusį pedagogą ašarotomis akimis ir su dalimi mokytojų vis dar palaikau gerą ryšį.
Tačiau antrame kurse iškilo didžiulis noras pažinti ne tik Lietuvos švietimo sistemą, bet ir užsienio. Žinoma, karantino sąlygos stipriai stabdė mus ir iš karto nepavyko išvykti ten, kur buvo planuota. Bet tai visai nesumažino noro, veržlumo, tad pasitaikius progai atlikau praktiką virtualioje Ispanijos lituanistinėje mokykloje „Švyturys“ ir turėjau galimybę išvykti į Ispaniją. Tikriausiai būtent tada supratau, kad Lituanistinis švietimas yra mano sritis. Man tai atrodė kaip didžiulė, laisva, dar labai mažai matyta erdvė, kurioje gali pažinti skirtingas kultūras, šalis, požiūrius, etikos normas, taikyti kūrybiškumą, lankstumą ir norą mokyti. Dėl Pedagogikos katedros dėstytojų palaikymo man pavyko suderinti savo studijas su praktikomis užsienyje. Su didžiule aplinkinių pagalba trečiame kurse išvykau į Norvegiją, Bergeno lituanistinę mokyklą praktikai. Joje ypač svetingi pedagogai man parodė savo pamokas, veiklas, leido prisidėti prie jų kūrimo ir renginio organizavimo. Dar būdama praktikoje Norvegijoje, užpildžiau Švietimo mainų paramos fondo paraišką praktikai atlikti ateinančiais metais. Mane pasiekė gera žinia, tad ketvirto kurso praktiką taip pat atlikau ne tik Lietuvos mokykloje, darželyje, bet ir Australijos lituanistinėje mokykloje „Baltų šalelė“. Trys mėnesiai praktikos kitame žemyne sustiprino mano kaip mokytojos kompetencijas vykdant įvairias veiklas. Praktikoje buvau atsakinga už pamokų planų kūrimą, pagalbą organizuojant renginius, kontaktinių ir virtualių pamokų vedimą, socialinių tinklų priežiūrą, stovyklos organizavimą.
Praktikos užsienyje suteikė labai stiprių, reikšmingų ir auginančių patirčių. Kiekviena šalis buvo savita. Vaikai dėl išskirtinės kultūros elgiasi skirtingai, o tai praktiką padaro dar įdomesnę, nes reikia išsiaiškinti ir prisitaikyti prie jiems aiškių normų. Praktikos metu ne tik išbandai teoriškai įgytas žinias, supranti, kurio amžiaus tarpsnio vaikai tave labiausiai domina, o kartu ir užaugini, pažįsti save.
Kiekvienam būsimam ar jau esamam studentui labai linkiu išdrįsti, bandyti, ieškoti galimybių išvykti tarptautinei praktikai. Tai yra daug lengviau įgyvendinama veikla nei gali atrodyti, kadangi nuolatos turėsite mokytojų, mentorių, dėstytojų ir kitų universiteto darbuotojų palaikymą, pagalbą ir skatinimą.
Gabija Ažondenytė